5 עקרונות היוגה: מפתחות לשינוי בחיים

ככל שנהיה קשובים לגוף ולהכרה שלנו, כך נתחיל להרגיש מאוזנים, ממוקדים וחזקים יותר בתוכנו. 5 עקרונות היוגה מאפשרים לנו להעמיק את דרכנו ביוגה, וליצור שינויים משמעותיים בחיינו.
מתאים בכל גיל ולכל אדם!

רבים מאיתנו שהתחילו לתרגל יוגה חווים שיעורי יוגה מקסימים שבהם אנחנו יוצאים בהרגשה של רוגע ושלווה בתוכנו.
הבעיה היא שדי קשה לשמור על התחושה הזאת בחיי היומיום.

הלימוד הקלאסי של יוגה והתמצית של אורח חיים יוגי מסוכמים ב-5 עקרונות אוניברסליים, הידועים כ-5 עקרונות היוגה.
עקרונות אלו מספקים את המסגרת לחיים של בריאות פיזית אופטימלית, מודעות מנטלית והתפתחות רוחנית.
כאשר תלמדו כיצד ליישם את 5 עקרונות היוגה בחייכם, תתחילו להרגיש את השפעתם על עצמכם ועל סביבתכם.

1. תרגול נכון

רוב צורות ההתעמלות כיום מותירות את הגוף עייף, מכווץ, קצר נשימה ומתוח.
למעשה, במרביתן ההנחה הרווחת היא שעלייך להרגיש כאב כדי להצליח.
מצד שני, מתרגל יוגה מנוסה, המשלים סשן תרגול תנוחות יוגה, ירגיש אחריו רגוע, אך מלא באנרגיה קורנת.
הדבר נובע בעיקר מהעובדה שהתנוחות מתורגלות בקצב מדיטטיבי ומסונכרנות עם נשימה בטנית עמוקה.

תרגול קבוע ומתמשך של תנוחות היוגה הבסיסיות מעורר נקודות לחיצה חשובות לאורך הגוף ומתמקד בעמוד השדרה, שהוא הבסיס של מערכת העצבים המרכזית.
התרגול לא רק תורם לחיזוק וחיטוב הגוף, אלא גם מגביר את הגמישות וטווחי התנועה,
מעסה ומזין את האיברים הפנימיים
ומשפר את בריאותן של כל המערכות בגוף.   

2. נשימה נכונה

נשימה היא החיים.
אנחנו יכולים לחיות ימים שלמים בלי מזון ומים, אבל בלי נשימה נמות תוך דקות.
לאור זאת, מדהים כמה מעט תשומת לב אנחנו מקדישים לחשיבות הנשימה הנכונה.

מרבית האנשים היום משתמשים רק בחלק קטן מקיבולת הריאות שלהם ונושמים באופן שטחי, בעיקר דרך הפה.
לעומת זאת, נשימה יוגית מלאה עושה שימוש מרבי בקיבולת הריאות.
היא מתחילה סרעפתית (מילוי “חלל הבטן”), ממשיכה את השאיפה דרך האזור הבין-צלעי ועד לאזור הבריח.   

בנוסף להבאת יותר חמצן לדם ולמוח, תרגילי נשימה נכונה כמו קפלבהטי ואנולומה וילומה, מנקים את הריאות מאוויר משומש, מחיים את הגוף ומלמדים איך לשלוט בפראנה (אנרגית החיים בגוף).
פראנה והכרה (Mind) תלויות זו בזו.
פראניאמה (או מדע השליטה בנשימה) גם מכין אותנו לתרגול ריכוז ומדיטציה.

3. הרפיה נכונה

זה עשוי להפתיע אתכם, אבל אנשים הנושאים מתח בגוף או בנפש יכולים לישון 8 שעות מלאות מבלי לקבל מנוחה אמיתית.
הרפיה נכונה היא תהליך מעמיק יותר משינה,
ואלו שמתרגלים אותה משיגים שלווה בהכרה, בריאות טובה ואנרגיה בשפע.

שאווסאנה (shavasana), או תנוחת הגוויה, מתורגלת מספר פעמים במהלך שיעור שיבננדה רגיל.
ההרפיה תאפשר לך לשחרר מתח, מודע וגם שאינו מודע, בגוף (הרפיה פיזית);
לנקות את ההכרה מהפרעות ומחשבות שליליות (הרפיה מנטלית)
ולנתק את עצמך מהגבולות הפנימיים שלך (הרפיה רוחנית).

4. תזונה נכונה

כל דבר כדאי לעשות במתינות, וכך גם לגבי מזון ושתייה.
תזונה יוגית היא לקטו-צמחונית וסאטווית (Sattvic), כלומר מורכבת מבחירות מזון טהורות, טבעיות ותזונתיות.
מזון טהור הינו אוכל טרי, קל ומזין, וכן נקי מבחינה מצפונית.

מזון כזה שומר על גוף בריא והכרה צלולה וחדה. הוא מביא הרמוניה והזנה מלאה בכל הרמות.

תזונה יוגית כוללית פירות וירקות טריים, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים וזרעים, עשבי תיבול ותבלינים ומוצרי חלב.

תזונה נכונה גם מתייחסת לאופן בו אנו ניגשים למזון.
הכנת ארוחות באהבה ותשומת לב, אכילה למטרת הזנה במקום רגש, הבעת הכרת תודה, צריכה מודעת ומתונה והימנעות מפינוקי יתר מבטיחים את טוהר הגוף והנפש כאחד.

הצעד הראשון ביצירת הרגלי אכילה מאוזנים ובריאים יותר הוא לפתח מודעות לשאלה מאין מגיע אלינו המזון שאנו צורכים ואיך הוא משפיע עלינו.

רוצים ללמוד ולהתנסות עוד?
הצטרפו אלינו לריטריט תזונה נכונה באשרם (16-18/12/21). לפרטים נוספים לחצו כאן.  

5. חשיבה חיובית ומדיטציה

כולנו מחפשים את שלוות הנפש המושגת באמצעות מדיטציה.
כולנו מסוגלים לכך.
המפתח בהוא הפסקת הפטפוט הפנימי הניצחי.

על-ידי הקפדה על 12 עקרונות המדיטציה, נוכל לאמן את ההכרה שלנו להתמקד, מה שיאפשר לה לשקוט מספיק כדי לחוות את הטבע המהותי שבתוכנו.

מחשבות שליליות הן רק הפרעות שמעכבות אותנו מלחוות את המצב המדיטטיבי מלא הנועם.
לכן, כדי להתנסות בתחושה עמוקה של שלווה ואחדות עם היקום,
שמרו על הכרה חיובית ושמחה, ועל תפיסה צנועה ויצירתית של החיים.
השתתפו בפעילויות כמו הליכות דממה בטבע ושירה משותפת,
היו פתוחים להתפתחות עצמית מתמשכת,
ולמדו מהפילוסופיות של צדיקים וחכמים גדולים.

רוצים ללמוד טכניקות מעשיות לעיצוב הרגלי חשיבה חיוביים?
גלו בעצמכם את כוחה המופלא של חשיבה חיובית בריטריט הקרוב באשרם (25-27/11/21).

לפרטים נוספים לחצו כאן

יש לך חבר/ה שיהנו מהמאמר הזה? שתפו אותם:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

5 עקרונות היוגה: מפתחות לשינוי בחיים

ככל שנהיה קשובים לגוף ולהכרה שלנו, כך נתחיל להרגיש מאוזנים, ממוקדים וחזקים יותר בתוכנו. 5 עקרונות היוגה מאפשרים לנו להעמיק את דרכנו ביוגה, וליצור שינויים משמעותיים בחיינו.
מתאים בכל גיל ולכל אדם!

יש לך חבר/ה שיהנו מהמאמר הזה? שתפו אותם:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

הרשמה לניוזלטר שלנו

להתחיל את החודש עם בוסט של השראה!

ב1 לכל חודש תקבל/י מאיתנו מייל עם המאמרים החדשים בבלוג, תמונות וסרטונים,
מתכונים ועדכונים על התוכניות המיוחדות הקרובות.

ברוכים הבאים!

אם תרגיש/י שהמידע שאנחנו משתפים לא תורם או רלוונטי אלייך, בכל רגע תוכל/י להסיר את עצמך מהרשימה.

אהבתם את המאמר? הנה עוד כמה מומלצים:

ארוחה ב-10 דקות: מוקפץ איטריות שקופות שילדים אוהבים:)

אם אהבת את המתכונים האלה, שווה להציץ גם בקודמים:סמוסה הודית מקמח חומוס, פאלק טופו, צ’אטני עגבניות שרי, ובראוניז טבעוני (שוקולד-חמאת בוטנים). מוקפץ איטריות שקופות שילדים אוהבים:)! מצרכים: – חבילה של איטריות שקופות

לשדרג את הסנדויץ’: לחם כוסמת ופסטו תוצרת בית!

אם אהבת את המתכונים האלה, שווה להציץ גם בקודמים:סמוסה הודית מקמח חומוס, פאלק טופו, צ’אטני עגבניות שרי, ובראוניז טבעוני (שוקולד-חמאת בוטנים). מתכון לפסטו ירוק וטעים! סלט טעים, בריא, קראנצ’י ומפתיע. שילוב

כתיבת תגובה