ריטריט בTAKEAWAY: מתכונים מהריטריט האחרון

אנחנו מגיעים לריטריט בעיקר בשביל התרגול, הלימוד והמרחב. עם זאת, מרבית האורחים שלנו מעידים שהאוכל הוא אחת הסיבות המרכזיות לחזור... הנה כמה ממתכוני הבית שהוגשו בריטריט האחרון!

ריטריט באשרם מזין אותנו מבחינות רבות: פיזית, מנטלית, רגשית ורוחנית.
בבלוג שלנו תוכלו ללמוד על כל אחד מהאספקטים האלה, אבל בפוסט הזה נתמקד בתזונה במובן המקובל והבסיסי ביותר שלה… אוכל!

אז מה מיוחד באוכל של אשרם? כן הוא צמחוני. מזין, טבעי, עשיר. ונכון לא תמצאו במטבח בצל או שום, ופריטים אחרים שלא תואמים את התזונה היוגית. אבל מה העיקר? מה התבלין הסודי? אהבה ונתינה (כמו שכל אמא/סבתא יודעת…).

בסדרת הפוסטים הזאת, נשתף אתכם במתכונים, טיפים ורעיונות לארוחות קלילות המתאימות לשגרת היום-יום, נכיר חומרי גלם מומלצים שכדאי להחזיק בכל בית ונלמד על היתרונות שלהם לבריאותנו בכלל, ולתרגול היוגה בפרט.
אז שנתחיל?☺

מתכוני ריטריט "רוחניות בחיי היומיום" (מאי2021)
קרפצ'יו סלק

למה? הסלק מתוק ובעל אנרגיה מקררת. הוא עוזר ביצירת תאי דם אדומים, שומר על בריאות הלב וכלי הדם, מפחית כולסטרול, עשיר בסיבים, משפר עיכול, עוזר בסילוק רעלים מהגוף, אנטי דלקתי ואנטי סרטני במיוחד כנגד סרטן המעי הגס.
הצבע המהמם שלו זה רק בונוס!

מרכיבים (4-6 נפשות) :
– 3 סלקים בינוניים
– ⅓ צרור כוסברה טרייה
– תוספות אפשריות – 100 גר׳ גבינה מלוחה עיזים/טבעונית ו/או 100 גר׳ אגוזי מלך קלויים.
רוטב:
– 3-4 כפות סילאן
– 2 כפות רוטב סויה
– מיץ לימון 1 סחוט
– 4 כפות שמן זית

אופן ההכנה:
• מקלפים את הסלקים הטריים ופורסים במנדולינה/סכין חדה/קולפן רחב לפרוסות דקיקות ושלמות. מסדרים צמוד בצלחת שטוחה ורחבה.
• מערבבים את מרכיבי הרוטב (מומלץ לשקשק יחד בצנצנת סגורה) ומזלפים על כל הסלק בנדיבות ואחידות.
• מפזרים מעל כוסברה קצוצה ו/או גבינה ו/או אגוזים ומעמידים במקרר (מומלץ למשך שעה לפחות לפני ההגשה) כדי שהטעמים יספגו.
מגישים קר, כמנה ראשונה או תוספת רעננה וחגיגית.

מרק קארי ירוק תאילנדי

מרק תאילנדי

מרכיבים (4-6 נפשות):  
– 1 כף ג׳ינג׳ר טרי קצוץ
– 1 שורש לימונית (למון-גראס). מומלץ להוסיף:  1 שורש גלנגל, 2 עלי קפיר-ליים.
– 10-15 עלי קארי ירוק טריים (לא להשתמש בתערובת!)
– 1 תפו״א אדמה גדול
– 2-3 זוקיני
– ½ צרור סלרי טרי גבעול+עלים
– 1 צרור עלי מנגולד
– 1 חבילה עלי צרד טריים (בייבי)
– 1 חב׳ עלי בזיליקום טרי
– ½ ק״ג טופו
– 1 ליטר קרם קוקוס
– 3-4 כפות שמן קוקוס
– מלח

אופן ההכנה:
• חותכים קוביות תפו״א וזוקיני (2-3 ס״מ), לקצוץ סלרי ומנגולד לרצועות.
• חותכים את הטופו לקוביות של 3 ס״מ.
• מחממים סיר עם שמן הקוקוס. 
• מטגנים בסיר ראשית את התבלינים – ג'ינג'ר, לימונית, קארי, קפירליים וגלגנגל לכמה דק׳.
• מוסיפים את התפו״א והסלרי ולטגן עוד 3-5 דקות. 
• מוסיפים את הזוקיני ולכסות את הירקות במים (3-4 כוסות).
• מכסים תחילה את הסיר שיגיע לרתיחה ואז מורידים את המכסה להמשך בישול על אש נמוכה. 
• מטגנים בנפרד את קוביות הטופו, ב2-3 כפות שמן קוקוס ומלח.
• לאחר כ20 דק׳ או כשתפו״א במרק התרככו, מוסיפים את עלי המנגולד, תרד, טופו וקרם הקוקוס ולבשל עוד דקות ספורות.
שימו לב לא לבשל מידי מרק בסגנון הזה… באופן כללי האוכל התאילנדי מבוסס על בישול קצר, כזה שמרכך את הירקות אבל לא מפרק לגמרי, והטעמים נשמרים רעננים וטריים.
• אם יש צורך, מתקנים טעמים- עם ג׳ינג׳ר, ליים מגורד/מיץ, מלח וקוקוס.

תוספות/קישוטים: בהגשה המסורתית מוסיפים בזיליקום טרי מעל, וצ׳ילי ירוק. על הצ׳ילי היוגים מוותרים ☺
מומלץ להוסיף אורז מלא עגול או אטריות אורז דקיקות.

לבריאות!

מוס קוקוס-אננס תאילנדי

מוס קוקוס-אננס תאילנדי

מרכיבים (6 מנות):
– 500 מ״ל קרם קוקוס
– ½ אננס טרי או 1 פחית אננס שימורים ללא סוכר.
– ½ כוס קוקוס טחון יבש
– 1 מיץ לימון סחוט
– גרידה מחצי לימון
– חופן עלי נענע טריים
– יש לשמור בצד 6-10 קוביות אננס. 

אופן ההכנה:
• טוחנים היטב את כל המרכיבים בבלנדר.
• יוצקים לכוסיות נייר חגיגיות/ זכוכית ומכניסים למקרר ל4-6 שעות/לפריזר לשעה. 
• את הקוביות הנפרדות מומלץ לטגן מעט במחבת (בלי שמן) להשחמת הפרי.
• מוציאים מקירור, מקשטים עם האננס הצלוי, עלי הנענע ומעט קוקוס טחון (אפשר קלוי! במחבת ללא שמן)
מגישים ב א ה ב ה ! 

אחרון חביב (מאוד)… סלט קייצי עם פפאיה וגזר

סלט קייצי עם פפאיה וגזר

מרכיבים (4-6 נפשות):
– 1 חסה ערבית או מסולסלת גדולה
– 1 צרור כוסברה טרייה
– 1 חב׳ בזיליקום טרי
– ⅓ צרור נענע טרייה
– 1-2 פפאייה ירוקה/כתומה (ממליצה כתומה קשה)
– 3-4 גזרים 
רוטב:
– 1 כף ג׳ינג׳ר טרי קצוץ
– 2 כפות דבש
– 1 כפית שטוחה מלח
– 1-2 מיץ לימון סחוט
– 5-6 כפות שמן זית (או שמן שומשום טהור ולא קלוי)
– (אופציונלי) פרחים אכילים לקישוט: הוספנו פרחי טגטס (מריגולד) מהגינה, אפשר גם אחרים בצבעי צהוב/כתום/סגול (שישתלבו בחגיגה)

אופן ההכנה:
• חותכים את החסה לרצועות בינוניות.
• מקלפים סלסולי גזר עם קולפן
• מפרידים את עלי הבזיליקום מהגבעולים ומשאירים אותם שלמים.
• קוצצים את שאר הירוקים. 
• מקלפים את הפפאיה וחותכים לפרוסות דקיקות – תלוי כמה היא רכה/ קשה. 
• משקשקים את כל מרכיבי הרוטב היטב יחד בצנצנת סגורה, שופכים על הסלט ומערבבים היטב. אפשר לקשט מלמעלה עם פרחים אכילים במידה ויש לכם.
בתאבון!

עד כאן להפעם.
נתראה בפוסט המתכונים שלאחר הריטריט הבא… מוזמנים לעקוב ביומן האירועים שלנו.
נשמח לשמוע מכם בתגובות. איך יצא, חוות דעת ושאלות.
נמסטה

יש לך חבר/ה שיהנו מהמאמר הזה? שתפו אותם:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp

הרשמה לניוזלטר שלנו

להתחיל את החודש עם בוסט של השראה!

ב1 לכל חודש תקבל/י מאיתנו מייל עם המאמרים החדשים בבלוג, תמונות וסרטונים,
מתכונים ועדכונים על התוכניות המיוחדות הקרובות.

ברוכים הבאים!

אם תרגיש/י שהמידע שאנחנו משתפים לא תורם או רלוונטי אלייך, בכל רגע תוכל/י להסיר את עצמך מהרשימה.

אהבתם את המאמר? הנה עוד כמה מומלצים:

פילוסופיה של היוגה: על קרמה, דהרמה ומה שביניהם

כדי לאפשר ליוגה להתפשט ולהתרחב לעוד תחומים בחיינו, אנחנו נמצא שדרך יעילה ביותר היא להתחיל לפעול בעולם מתוך גישה ותפיסה יוגית. בקטע קצר ומעורר השראה זה שנערך מתוך הרצאתו של סוואמי שמבהודבננדה באשרם, נכיר את המושג דהרמה ונבין את חשיבותו בשדה העשייה היומיומית

ריטריט בTAKEAWAY: מתכונים מהריטריט האחרון

אנחנו מגיעים לריטריט בעיקר בשביל התרגול, הלימוד והמרחב. עם זאת, מרבית האורחים שלנו מעידים שהאוכל הוא אחת הסיבות המרכזיות לחזור… הנה כמה ממתכוני הבית שהוגשו בריטריט האחרון!

מתכון לשבועות! לזנייה טבעונית לבנה

לחג שכולו מסמל טוהר, ניקיון, ולמידה חדשה… אין יותר מתאים ממתכון חדש של לזניה לבנה, שגם טבעונים יוכלו להנות ממנו בשמחה. (מתאים ל10 מנות) מצרכים: 1 חבילת דפי פסטה לזניה

כתיבת תגובה